Avtor : Goran Krmac
Utripajoči hodniki, zvočne postelje in računalniško generirana lutka Donalda Trumpa. Ob teh besedah bi si marsikdo lahko predstavljal zabaviščni park. Ampak postavimo vse to v kontekst, ki nosi naslov
Loop: simpozij za glasbene ustvarjalce. Ta slikoviti dogodek se je odvil ob koncu tedna med 10. in 12. novembrom v prav tako slikovitem berlinskem
Funkhausu, največjem studijskem kompleksu na svetu. Na več kot 90 predavanjih, okroglih mizah, delavnicah in koncertih je sodelovalo preko 140 gostov. Pionir drum’n’bass gibanja
Goldie, svetovljanski didžej
Gilles Peterson, ena najbolj priznanih glasbenih producentk
Mandy Parnell, youtubovski zvezdnik glasbene teorije
Adam Neely… Ta megalomanski podvig je uresničilo nemško podjetje
Ableton, ki že petnajst let razvija in trži nepogrešljivo programsko orodje za mnoge ustvarjalce v elektronskih, eksperimentalnih ter interdisciplinarnih okoljih.
Foto: arhiv avtorja
Glasbeniki Goran Krmac, Janez Dovč in Klemen Kotar smo simpozij obiskali, saj nam Ableton ni tuj. Tako časovno in prostorsko zgoščene izkušnje, kot smo jih doživeli na Loopu, bi posameznik kar težko nabral. V razstavnih prostorih so obiskovalci imeli dostop do elektronskih in softverskih inštrumentov proizvajalcev, kot so Yamaha, Arturia, Spitfire, Native Instruments in Teenage Engineering. En izmed prostorov, Jam Room, je bil namenjen skupnemu muziciranju, ki se je nemalokrat razvilo v rjoveče, grgrajoče, žvižgajoče in bobneče poliritmične orgije analognih in digitalnih sintetizatorjev, “drammašinov” in računalnikov z najnovejšo testno različico desete verzije programa Ableton Live. V sosednjih prostorih so dolgolasi inženirji demonstrirali edinstvene konstrukcije, ki so navadne predmete, kot so plastične vrečke in peščene ure spremenile v nenavadne zvočne vire – seveda z izdatno mero elektronike. V nekaj metrov oddaljenem (tokrat premajhnem) studiu se je prevelika množica gnetla na predavanju iz aplikacij umetne inteligence v ustvarjalnih okoljih.
Na Loopu ni manjkalo niti razstav in instalacij. V petek in soboto zvečer je na dolgem zavitem hodniku najprej zavladala tišina, nato se je začelo razlegati tiktakanje skladbe
Poème Symphonique Györgyja Ligetija, napisane za sto mehanskih metronomov. Stene manjših in večjih prostorov so krasile animirane projekcije fraktalov, naslovnice plošč založbe
ECM, utripajoč hodnik pa je s svojim avdiovizualnim pulzom zmedel ravnotežje preko tisoč obiskovalcev, ki so hodili skozenj. Organizator je to število omejil z žrebom prijavljenih, ki je potekal že poleti. Tako so bili vsi prostori ravno prav polni, preko oglasne deske pa so se udeleženci lahko dogovorili za spoznavanje, pogovore in sodelovanje. Z doplačilom je bila možna tudi udeležba na delavnicah, ki so obravnavale izdelovo nenavadnih glasbil ter tehnike glasbene produkcije, snemanja in komponiranja.
Foto: arhiv avtorja
V glavnih treh dvoranah, ki skupaj sprejmejo kakih dva tisoč ljudi, so potekali osrednji dogodki. Moderatorji so vodili pogovore s številnimi ustvarjalci, ki so predstavili nove projekte in razkrivali svoj ustvarjalni proces. Okrogle mize so bile namenjene pogovoru o širših kontekstih delovanja gostov, kot so izobraževalni sistemi, založništvo, psihologija, aktivizem in novi načini povezovanja z občinstvom. Zvrstili so se tudi številni koncerti, in čeprav so bili nekateri res zanimivi, je bila to mestoma šibka točka programa. Nekateri izvajalci namreč v velikih koncertnih dvoranah bauhausovega stila (Funkhaus je bil zgrajen v 50. letih prejšnjega stoletja) niso imeli takega učinka, kot bi ga v klubu, polnem plesalcev in plesalk.
Foto: arhiv avtorja
Loop je izvrstno doživetje, ki da obiskovalcu možnost vpogleda v bogato raznobarvnost globalnega ustvarjalnega okolja, katerega presek je preprost (in obenem kompleksen) računalniški program. Tak dogodek spodbuja povezovanje, odpira vprašanja, ki spodbujajo iskanje smisla in sporočilnosti v lastnem ustvarjanju, ter ustvarjalcem omogoči globlje razumevanje, ki sega čez žanrske definicije in kulturno raznovrstnost obogati z izpostavljanjem tistega človeškega elementa, ki nas druži.