celinka_logo_zalozba_primeri1-300x30
 
Men Baladein
 

Men Baladein / Iz dveh dežel (Sausan Hussein, Tamara Povh)

MenBaladein_cover_prednja_1440x1440px_RGB 

Men Baladein / Iz dveh dežel je mistično potovanje, v katerem glasba dveh povsem različnih svetov raztopi meje vsakdana, prepleta ljudsko s sodobnim, vzhodno z zahodnim, običajno z neobičajnim in brez omejitev pripoveduje nove, nenavadne zgodbe.

Koncept projekta izhaja iz ideje violinistke Sausan Hussein. Predstavlja povezovanje glasbenega izročila dveh kultur, iz katerih izhaja avtorica, v glasbeno celoto, ki je nastala iz kompozicij na slovenske in arabske ljudske teme. Zven alpskih zvokov, melodij polke, valčka, arabskih ritmov in makamov, združenih v kompoziciji, je prav takšen, kakor življenje otrok dvojnega porekla, razpeto med dvema različnima svetovoma.                                  

“Sem od tu in tam, pa vendar od nikoder”, je bila misel mlade umetnice, s katero se je večkrat spopadala med svojim odraščanjem. Novonastala dela ponazarjajo razlike in podobnosti obeh svetov ter obenem odražajo avtoričina notranja občutja ob iskanju lastne identitete med dvema različnima kulturama. Nastanek in izvedbo projekta je s svojo ustvarjalnostjo in umetniško širino kot soavtorica obogatila pianistka Tamara Povh. Pet avtorskih skladb zgoščenke je nastalo s skupnim raziskovanjem, prepletom idej in odkrivanjem novih sozvočij. Projekt vključuje dela priznanih slovenskih in sirskih skladateljev. Krunk, skladba armenskega skladatelja Komitasa, je dodana zaradi avtoričine neposredne povezanosti z Armenijo, saj je njena prababica preživela Armenski genocid 1915-16.

Violinistka Sausan Hussein se je rodila v Mariboru v multikulturni slovensko-arabski družini. Po maturi na umetniški gimnaziji Konservatorija za glasbo in balet v Mariboru je diplomirala in magistrirala magna cum laude na Akademiji za glasbo v Zagrebu. Svoje izobraževanje je nadaljevala na akademijah za glasbo v Rimu in Parmi, kjer je pod vodstvom vrhunskih glasbenikov opravila specialistični študij solistične igre, komorne igre in orkestrske igre. Tekom študija je v disciplinah violina, solfeggio in komorna igra prejela številna priznanja in nagrade na tekmovanjih doma in v tujini ter kot solistka nastopila z orkestri AIM Roma, Mozart Sinfonietta in Roma Tre. Sodelovala je v mednarodnih projektih Le Vie dell'Amicizia pod vodstvom Riccarda Mutija, IOIA projektu Dunajske filharmonije, otvoritev sezone Berlinske filharmonije 2016/17, Klara festival z Belgijskim nacionalnim orkestrom, Berlin meets Orient s Sirskim filharmoničnim orkestrom idr. V obdobju petih let so njeni učenci violine osvojili 42 nagrad na državnih in mednarodnih tekmovanjih za mlade glasbenike v Sloveniji, Italiji, Nemčiji, Srbiji, na Hrvaškem, Švedskem in na Nizozemskem.            

Pianistka Tamara Povh se je rodila v Splitu v hrvaško-slovenski družini, kjer je začela svojo glasbeno pot. Po maturi na srednji glasbeni šoli je nadaljevala študij klavirja na Akademiji za glasbo v Zagrebu. Diplomirala je v razredu priznanega pianista Harija Guseka. V Slovenijo se je preselila leta 2001 in tedaj se je njeno glasbeno ustvarjanje s področja resne glasbe razširilo tudi na druge glasbene zvrsti. Zadnja leta sodeluje predvsem v komornih zasedbah, s solisti, zbori in obenem ustvarja v različnih glasbenih skupinah, ki izvajajo etno in svetovno glasbo. Raziskovanje zahodnoafriških ritmov jo je večkrat peljalo v zahodnoafriški Mali, kjer se je glasbeno srečala z mnogimi afriškimi glasbeniki. Sadež teh srečanj je ohranjen na zgoščenki Maribum Afriqui. Pred dvema letoma je izšla zgoščenka skupine Djembabe, kjer aktivno sudeluje. Trenutno je pred izidom druga plošča iste skupine.                                    


Gost projekta: Andrej Hrvatin

Andrej Hrvatin je glasbenik in oblikovalec zvoka. Sodeluje v raznolikih glasbenih in performativnih projektih ter soustvarja glasbo za vizualne, plesne, filmske in gledališke produkcije. Kot oblikovalec zvoka je sodeloval s številnimi slovenskimi jazz in alternativnimi glasbeniki. Deluje tudi na področju radijske produkcije, nekoč kot glasbeni urednik radia MARŠ in avtor oddaj o tradicionalni in sodobni klasični glasbi, kasneje pa kot samostojen soustvarjalec radijskih iger in zvočnih knjig. Pomemben del ustvarjalnosti namenja "sound artu" in elektro-akustičnim zvočnim performansem v povezavi z raziskovanjem umetnostne terapije, pod imenom NIMETU; Soustvaril je avtorsko glasbo za razne plesne projekte in v živo spremljal plesne predstave in delavnice različnih žanrov od sodobnih in improviziranih do afriških in orientalskih.